У циљу извештавања јавности и упозорења о тренутним дешавањима која угрожавају од 15-25.000 онлајн наставника енглеског, доносимо овај текст са важним информацијама.

Какве промене се дешавају у Кини?

Под изговором превелике оптерећености деце учењем и обавезама и финансијског оптерећења родитеља, а у циљу промоције нове политике трећег детета, 24. јула је Министарство просвете у Кини објавило нове регулативе и смернице које се тичу образовног система: Доубле Редуцтион (неки страни извори је називају и Полицy 720 према датуму 7/20, не треба је мешати са уредбом број 720).

 

Које су тачно промене?

Уредба Доубле Редуцтион  наводи да све образовне институције које раде по наставним плановима, морају да се региструју као непрофитне организације па тако инвеститори неће моћи више да улажу у приватни сектор.

  • Забрана запошљавања странаца (осим у случају резидената Р. Кине).
  • Забрана држања часова викендом и празницима.
  • Потпуна забрана онлајн наставе за децу млађу од 6 година.
  • Онлајн часови треба да буду краћи од 30 минута.
  • Забрана држања часова након 9 увече.
  • Додатне регулације ваннаставних активности тако да се не ослањају на материјале из иностранства.
  • Предлаже се повећање у јавним ресурсима како родитељи не би користили приватне образовне институције као обданишта и просторе за чување деце док су они на послу. Од државних школа ће се очекивати да пруже додатне ваннаставне услуге које би се уклопиле са потребама запослених родитеља.

Ко је све погођен овим регулативама?

Нове регулативе у Кини – угрожено 20.000 наставника у Србији

Foto: Jutjub

Ове измене директно погађају све школе и друге институције образовања, саме ученике и њихове родитеље, али и све странце који држе онлајн часове ученицима из Кине. Међу њима је и између 15.000-25.000 предавача енглеског језика из Србије. (Најпрецизнија процена броја фриленсера у Србији је око 70.000 према истраживању које је спровео Центар за истраживање јавних политика. Према анкетама, онлајн предавачи представљају највећу групу – анкета НАЛЕД: 18,08%, анкета УРИ: 36%, анкета УФПС: и даље у току, показује сличне резулате).

На који начин су наставници погођени овим регулативама?

Сваког дана расте списак школа које су престале са радом или најавиле престанак у скорије време (ВипКид, ГогоКид, ПандаАБЦ, Енглисх Фирст, Еарлy Бирдс, Ланди, Донут Енглисх…) Велики број школа и даље негира да се ишта дешава и уверава наставнике са којима сарађује да ће моћи нормално да наставе да раде. Тако је и Wхалес Енглисх уверавао своје наставнике да ће моћи да раде док не одраде све унапред уплаћене и резервисане часове – ово би значило да неки наставници имају још и више од 6 месеци посла јер није реткост да родитељи унапред уплате и 2-5.000€ за часове енглеског. Међутим од данас (19.08.2021.) Wхалес Енглисх је прво скинуо све часове са распореда и затворио слободне слотове наставницима а тек потом их обавестио да неће више моћи да наставе сарадњу. Такође обећава да ће плата за одрађени период од 1-18. августа бити исплаћена 15. септембра у уобичајеном термину за исплату. Због оваквог понашања све више наставника губи поверење у школе са којима сарађује, јер осим тога што немају никакву правну заштиту, већ постоје примери школа које су нестале преко ноћи и нису исплатиле плате својим наставницима сарадницима (нпр. школа Yеко).

Ако Вам неко каже да ћете моћи нормално да наставите да радите, а онда сутрадан само видите да Вам је празан цео распоред и примите поруку да се прекида сарадња са Вама, није ни чудо да је велики број наставника забринут да ли ће уопште примити новац који је зарадио током овог месеца.

Предајем енглески Кинезима али мене ово не дотиче!

Нове регулативе у Кини – угрожено 20.000 наставника у Србији

Foto: Jutjub

Нетачно! Одређено је већ 9 градова за пилот програм (Пекинг, Шангај, Шењанг, Гуанџоу, Ченгду, Џенгџоу, Џангџи, Веихаи и Нантунг) док ће остале провинције саме бирати најмање по један град и префектуру. Кинеско одељење за информисање надзираће приватне часове (онлајн и офлајн) а у свим провинцијама ће бити обезбеђене посебне телефонске линије за извештавање о непоштовању уредбе. Предвиђен је рок од годину дана до три године да се значајно смање оптерећење ученика ваннаставним активностима и финансијско оптерећење родитеља. Конкретно тумачење и спровођење регулатива је остављено у великој мери локалним управама па је и то један од разлога зашто су неке школе већ затворене, док друге у другим деловима још увек верују да ће их све заобићи макар неки наредни период.

Такође има навода и индиција да се енглески неће полагати на пријемним испитима за основне и средње школе, што значи да ће и заинтересованост родитеља за овај предмет опасти јер неће директно утицати на могућност њихове деце да упишу школу коју желе.

Које су последице увођења ових регулатива?

Многи наставници ће остати без прихода те ће морати да траже школе и ученике у другим земљама где је ЕСЛ индустрија (Енглисх ас а Сецонд Лангуаге) развијена – Јапан, Кореја, Русија, Турска, итд.

Померање тржишта и велика конкуренција ће вероватно утицати на смањење сатница за наставнике које су у овим земљама и иначе знатно ниже у просеку.

Одређени број наставника ће постати тзв. Теацхер Ентрепренеур, односно пробаће да се на тржишту пробије без посредника, радећи са ученицима директно или посредством малобројних платформи.

Многи ће сасвим остати без посла а надамо се да нико неће остати без исплаћене последње зараде.

Одређени број ће се окренути домаћем тржишту са знањем и искуством које је до сада стекао. Домаће тржиште је већ преплављено школама и појединцима који пружају часове енглеског, а ово ће само повећати конкуренцију и потенцијално додатно оборити цену рада.

С обзиром да је према досадашњим истраживањима просечна зарада фриленсера око 70.000 а медијана око 60.000, додатно смањење зараде ће утицати да велики део има примања мања од потрошачке корпе. Подсетимо још и да велики проценат фриленсера издржава још лица у својој породици а у неким случајевима ово је уједно и једини приход. Ако на то додамо и текуће обавезе за ПИД као и обавезе за 5 година уназад, видимо да ће за велики број наставника енглеског овакво пословање постати сасвим неисплативо па можемо очекивати и повећање броја незапослених на бироу.

Тешко је схватити у целини како ће ово утицати на ЕСЛ индустрију али је ово сигурно највећа и најнаглија промена икада и највећи удар до сада.

Више можете прочитати на: https://pogled.me/nove-kineske-regulative-da-li-je-kraj-onlajn-ucenju-engleskog/ 

Петицију за помоћ наставницима енглеског можете потписати овде: https://www.peticije.online/potpii_za_opstanak_online_nastavnika_i_frilens